Brändi on tunne

Dec 11, 2017

Eduhackissa tiimit työskentelevät kovan paineen alla, mutteivät suinkaan yksin. Kolmen päivän innovaatioprosessin toisena päivänä tiimit saavat tukea työpajoista.

Tampereen Eduhackissa osallistujat eivät meinanneet mahtua työpajahuoneeseen, kun viestintätieteitä Vaasan yliopistossa opiskellut Markus Hangelin piti työpajan brändäämisestä. Opiskelujen jälkeen Nikellä Hollannissa työskennellyt Markus on luovan markkinointiviestinnän moniosaaja, joka painottaa brändäämisen tärkeyttä markkinoinnissa.

Eduhackin tiimeille hän puhui siitä, miten tärkeää markkinoinnissa on synnyttää tunteita ja erottua muista. Tunteisiin vetoavat mainokset ovat hänen mielestään tehokkaimpia tapoja kiinnittää kuluttajan huomio. Myös yllättävät ja odottamattomat kampanjat kiinnostavat ihmisiä. Esimerkkinä hän käyttää Nikeä, joka panostaa näyttäviin uusien tuotteiden julkaisutilaisuuksiin. Etukäteen sosiaalisessa mediassa hypetettyihin tapahtumiin kutsutaan huippu-urheilijoita ja muita alan isoja nimiä.

Markus kertoo havainneensa Eduhackissa, kuinka luontevasti tiimit käyttävät hyväkseen sosiaalista mediaa. Sosiaalinen media onkin etenkin nuorten erityisosaamista ja heitä kannattaisi hyödyntää asiantuntijoina enemmänkin.

Kiitos Markukselle innostavasta työpajasta ja tiimien mentoroinnista myös työpajan ulkopuolella!